wtorek, 23 października 2018

pompa

chcę zamontować pompę głębinową w studni z betonowych kręgów,dowiedziałem się od znajomego,że przed zanużeniem pompę muszę wstawić do rury nierdzewnej o większej średnicy,chodzi tu o dolną część tej pompy(średnica pompy fi99 a rura będzie miała fi 108 około 50 cm długości tak żeby zakryła część ssawną pompy)Z tego co się dowiedziałem chodzi tu o lepsze chłodzenie pompy czy coś takiego.!! W załączniku przesyłam zdjęcia pompy kolegi i jego pomysłu. A więc moje pytanie czy należ też tak zrobić czy ma to sens i dodawać sobie dodatkowych kosztów twierdzi że pompa w wersji jaką wypuscił ja producent może się w czasie pracy przegrzać i uszkodzic? Ja bym tam ufał bardziej producentowi niż koledze , tak generalnie, bo nie mam zupelnie pomyslu co to ma dac. Jesli pompa jest chlodzona woda, to bedzie tym lepiej chlodzona im wiekszy przepływ wody. Jakim cudem kawalek blachy ma zwiekszyc przeplyw wody? Moja nie wiedziec. o chłodzenie silnika, wuko Warszawa napisał, że głębinówka będzie w kręgach betonowych, więc żeby zapewnić dobre chłodzenie stosuje się płaszcze ssawne lub też przyśpieszające, które mają na celu wymusić zasysanie wody spod silnika i jego skuteczne chłodzenie. W rurach osłonowych fi 100 czy 150 nie ma takiej potrzeby. Niektórzy producenci wręcz nakazują stosowanie takich rozwiązańJak piasek ma sie zassac to się zassie. Płaszczyk w niczym nie pomoze.
Kolega pisał o studni kręgowej więc raczej nisko poponad dnem bedzie pompa.

Patrze jeszcze raz na to zdjecie i chyba domyslam się koncepcji - płaszczyk z blachy jest od dołu pompy, wokół silnika, co wymusza przepływ wody wzdłuż/blisko silnika. Poponad płaszczykiem jest część pompująca (jakies wirniki czy jak to tam jest zrobione). Silnik jest na dole. Miedzy dodatkowa blacha a obudowa silnika jest pare mm luzu, wiec woda sobie tamtedy dosyc szybko płynie i chlodzi silnik a potem wpada do sitka ssawnego. Czyli woda nie dostaje się do części ssawnej z kazdego kierunku tylko płynie wzdluz silnika, bo to płaszczyk wymusza.

Wydaje mi sie ze dopoki nie pompujesz ukropu oraz nie tłumisz pompy dramatycznie, ponizej tego co producent przewidział, to wokół  www sitka ssawnego przepływ wody jest na tyle duzy ze przegrzac to sie nie ma prawa. Woda ma pare stopni w studni.

Bardziej bym się bał i zabezpieczał zeby pompa nie pracowała na sucho, bo to jest faktycznie moze zaszkodzic. niektore sa w takie zabezpieczenie wyposazone fabrycznie. W tanszych trreba samemy o to zadbac, np pływakiem odcinajacym zasilanie ponizej zadanego poziomu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz