niedziela, 18 marca 2018

wymiar

No tak zatraciliśmy pierwotny sens rozmowy na wyjazdy dezintegracyjne jeden do drugiego. Zmieścić się w 250 kzł ? hmmm patrząc na projekt . To jest jedna z niewielu pracowni co podaje wymiar wysokości budynku do WZ chwała im za to. Tu bym się przyczepił do krokwi chociażby 8x20cm pewnie architekt takiej nie widziała na oczy bo jak by zobaczy i przyłożył do projektowanego budynku to zrozumiał by że jest 2 razy za wielka. spokojnie 7x14 standard obskoczy.przeczytałem dokładne zestawienie materiałów - podane do dziesiątych czy dziesięciotysięcznych części miary objętości. Kupa śmiechu... Z rozdziałem na taki czy inny. Tak jakby na budowie ważono na dekagramy... Wszystkie płytki dojechały i idealnie pasowały, i tak dalej.Inaczej podchodzę ... do tego ... w zasadzie na każdą deskę mogę mieć wydruk z wymiarami, mogę zestawić np na arkuszu a2 z 100 różnych detali tak dla pomocy a potem haratać na pile formatowej, to jest podejście z mechaniki. A oni zliczają obliczają na piechtę i spisują głupoty. Mnie ma wyjść detal a jaka przygotówka to inna inszość, ile zmarnuję tego ? nie wiem odpad czasem to 30%. Chcę wykonania np drzwi wedle mojego uznania to nie mogę zdać się tylko na "wiedzę" stolarza bo zrobi mi drzwi z jednej deseczki... dostanie rys z detalami i niech robi, ja w tym czasie robię co innego. Mnie to wyjdzie naturalnie z modelu jaki powstaje, nie z jakiegoś liczenia bo z tego nic Mogę wysłać gotowe rysunki z samymi prętami aby takie powyginali i przysłali mi gotowe na wymiar, widzę przy tym czy mnie się to mieści czy nie bo papier wszytko przyjmie model 3d już nie A cuda w projektach widziałem różniste i pomysłowość panów architektów mnie nie zdziwi... w niczym Drugie czy np lukarnę nie zrobić w formie trójkąta aby nie dawać rynien do niej ? Następna sprawa kominy, czy nie lepiej zrobić i skoncentrować się na budynku bez nich?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz