niedziela, 18 marca 2018

wyliczenie

udam się na "wojnę" budowlaną z własnym domem, uzbrajam się w maszyny które można wykorzystać w bardzo wielu zadaniach. Zostało mi teraz albo kupienie piły formatowej, albo zrobienie czegoś na wzór. Nauczyłem się obrabiać drewno tak aby zrobić to co mi potrzeba, przez to mogę mieć meble z dębu/ dęba ... za nie dużą kasę. Teraz jeszcze prasę/ ramę do ściskania drewna klejonego. Na słupy itp mniejsza podatność na pękanie itp lepiej wygląda. Dzięki temu za oszczędzę na czym innym wykończeniu potem powierzchni, przyśpieszę budowę bo szybko wmontuję dany element. Ciąg przyczynowo skutkowy.Wyliczenia Wasze są tak różne, że podam też swoje. stodoła 120m* na płycie fundamentowej na XPS-ie 300 o warstwie 10cm pod i 20cm na płycie (ogrzewanie podłogowe wodne w wylewce) Strop drewniany, poddasze nieużytkowe, duże przeszklenia od południa, 50cm wełny w dachu i stropie, silka 18 i 30cm szarego na ścianach. Okna z montażem wielowarstwowym na kotwach w warstwie ocieplenia. Bez kominów, planowana Rekuperacja z GWC glikolowym. Wstępny kosztorys wyszedł dla SSZ w systemie gospodarczym na 1500zł za 1m* trzeba jeszcze dodać ok 20% na tzw. nieprzewidziane wydatki. Wyszło 180tys. Nie wiem, czy to drogo, czy tanio, ale jak mam kupić byle jak zbudowany i do tego zimny dom za 250tys w SSZ, to chyba lepiej budować tak, jak się chce. W myśl zasady "tak krawiec kraje, jak mu materii staje" W mojej okolicy dom, jak ma 12cm styropianu na ścianach, to już w ogłoszeniu nazywany jest energooszczędnym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz