piątek, 11 listopada 2016

zasypanie

chciałbym ułozyć kanalizację przed zasypaniem fundamentu, chciałbym to zrobic sam, mam kilka pytań, czy najpierw się układa rury , a potem zasypuje i zageszcza , czy też najpierw zagęścić a potem rury? czy ułozonych rur nie uszkodzi zagęszczanie i ubijanie piasku ponad nimi ? Czy kładzie się je bezpośrednio na piasku czy też trzeba jakoś umocować ?Ja najpierw ubijałem maszynowo piasek, a potem szpadlem rowy i układanie kanalizacji. W projekcie miałem wyjście kanalizacji pod fundamentem klimatyzacja (poniżej -1,2 m) zrobiłem przejście (przekucie) przez fundament na głębokości około 0,5 m tak aby szmbo nie musiało być strasznie głęboko.Całą instalację (dom parterowy) mam wykonana z rur fi 110 fi 50 i fi 75. rury fi 75. Rury fi 75 są w tylko w ziemi w miejscach gdzie łącza się dwa punkty odprowadzenia wody np.: wanna i prysznic, zlewozmywak i pomieszczenie gospodarcze z pralką.1. zawsze można te rury razem połączyć poza budynkiem, lub razem wprowadzić do szamba albo można tak jak ja jedna rura do jednej komory szamba, a druga rura do drugiej komory szamba (mam dwukomorowe szambo po około 10m3, komory szczelnie oddzielone). 2. więc mamy wodę czyściejszą do podlewania lub wylania i mniejsze rachunki za wywóz nieczystości (bo jak ktoś lubi leżakować w wannie i brać długie prysznice to … Rury układałem w wykopach i obsypywałem piachem tak aby było widać ich powierzchnię,klimatyzacje Warszawa Wilanó w potem dokładnie nogami ugniatałem piach po bokach rur wciskając go pod nie. w ten sposób miałem utwardzony piach pod rurami i po ich bokach – zapewniało to stabilne ułożenie rury i pozwalało na sprawdzenie poziomów instalacji (dlatego zawsze zostawiałem widoczną wierzchnią część rury). Potem zasypywałem cały wykop ugniatając butami ziemię przy pionowych wypustach i sprawdzając ich odległości od ścian. potem jeszcze troszkę pojeździłem ubijakiem.całą instalację odprowadzenia mam podzieloną na dwa układy wody „brudnej” i „czystej” do wody brudnej zaliczam kibeki i kuchnie, a do czystej wodę z wanny, umywalki i prysznica. Obydwa układy są prowadzone oddzielnie i wychodzą z domu oddzielnymi rurami (więc z domu wychodzą dwie rury). Dal zainteresowanych mogę podać szczeguły i przeznaczenie mojego udziwnienia. Od razu zrobiłem podejście do zasilenia wodą miejsko (rura fi40 niebieska, przechodząca pod fundamentem).ja pod ławami zostawiłem rure kanalizacyjna fi110 i po wybudowaniu domu wpusciłem przez nia rurę z wodą (niebieską 40). Ważne, zeby zostawiony prezepust był ponizej głębokości przemarzania i zeby nie było katów powyżej 45st w jego przebiegu (u mnie jedno kolano 45 st)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz